Posted on: June 25, 2019 Posted by: Fadhilah Comments: 0

Apabila masuk fasa hujung bulan atau tahun, maka ramailah pasangan yang akan mendirikan rumah tangga, bukan?

Elemen paling penting ketika majlis nikah dan perkahwinan sudha semestinya adalah dulang hantaran. Bagi anda yang bakal mengadakan berkahwin tidak lama lagi dan merancang untuk membuat majlis yang sederhana dan bajet, apa kata anda cuba untuk membuat hantaran perkahwinan secara DIY. Mudah saja, bajet pun tak perlu banyak!

Disini, kami kongsikan DIY dulang hantaran dari Nauf Suffian untuk idea anda yang bakal melangsungkan perkahwinan.

DIY DULANG HANTARAN

Malam tadi sempat siapkan hantaran untuk sepupu. Aku buat simple simple ja, tapi lip lap lip lap. Glamour. Kain kilat tu kalau beli kat kedai bunga mahal sikit . Sebab kat kamdar atau kedai kain biasa pun ada jual . Lebih murah . Untuk 7 dulang cuma pakai 1 1/2 meter ja kain .

Gam pakai gam lilin . Aku nak cepat semalam . Baru pindah . rumah serabut . Tak tau gam tu kat mana . So aku tibai ja pakai gam uhu. Kat bawah ada video tutorial buat . Senang ja kan?

BAHAN-BAHAN

1. Kain kilat

2. Gam uhu

3. Polisterin

Dah siap…

Leave a Comment